tisdag 7 augusti 2012

Frågor och svar



Vill först bara tacka alla som läser och alla frågor ni skickar till mig! Tyvärr har det dröjt för mig att svara då jag varit isolerad och tillsammans med min familj på mitt underbara Öland. Men nu är jag back on track som det så fint heter och nu ska vi sätta igång inför höstens alla bestyr. Först ut är läsarnas frågor.



Kan man färga svart hår till brunt och vad kostar det?

Ja man kan ändra färgen från svart men det är bland det svåraste man kan göra. Detta beror på att det ligger så mycket pigment i håret som man måste få bort. Det man oftast får göra är att avfärga håret för att där efter se hur mycket av färgen som släpper. När det har blivit tillräckligt ljust kan man lägga en fin brun toning.
MEN, ditt hår kanske inte alls släpper tillräckligt mycket första gången man avfärgar. Då får man låta håret vila i ca 4 veckor och sen göra om avfärgningen och fortsätta så tills man uppnått resultatet.
Pris är jättesvårt för mig att säga. Detta beror på hur mycket material som går åt, hur mycket tid man lägger ner och vilken frisör man går till. det bästa är att gå in till en frisör och få en konsultation.
Lycka till!

Vad är skillnaden på hårkur och treatment?

Ingen alls, bara två olika språk. Svenska och Engelska.


Jag tror jag har allergi, ska jag låta bli att färga då?

Det beror på hur allergisk du är. Mitt tips till dig är att testa att göra folieslingor så man undviker att komma för nära botten. En idé är att lägga några slingor i olika nyanser som ligger nära din egen men som ändå ger ett litet lyft och glans till håret.


Vilket vax ska jag välja?
Jag har ganska tunna hårstrån och kortklippt med lite längre upptill.

Det är alltid svårt att svara på sådana här frågor när man inte ser håret men vad jag förstår så har du det berömda skandinaviska håret :)
Du ska undvika ett glansigt vax då det bara kommer se tunnare ut och nästan göra botten glansig. Det jag skulle rekommendera är Lanzas urban Paste. Det är en grön tub med lila lock. Jättebra och håller länge!


Hoppas jag kunnat ge er lite svar i denna djungel av hårvård och trender.
Lycka till allihopa!

Emme

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar