söndag 10 juni 2012

Hurra för söndagsInpackning

Söndag, ja!

Söndagar är min allmänna "ta-hand-om-mig-själv-dag" dvs den ska innehålla träning, byte av lakan, as god mat, ansiktsmask och en rejäl inpackning. Eftersom jag har jobbat idag fick det endast bli en lång dusch med inpackning. DEN ruckar jag då aldrig på.






Jag använder just nu Kérastases gröna inpackning som står för att bygga upp och ge näring till ett skadat hår och eftersom jag på ganska kort tid gjort några slingbehandlingar kände jag att det nog var bäst att köra den ett tag.




Användning
En av de viktigaste sakerna som man bör göra när man lägger i en inpackning som vi ofta inte gör är att handdukstorka håret innan vi lägger i masquen.
"äch.." tänker man och blaffar i för kung och fosterland. Ett tips är att faktiskt ta ut allt överflödigt vatten så att masquen som du köpt för en och en annan slant (vilket är värt att lägga pengar på om du gör som du bör!) får plats att komma in i hårstrået.

Tips!
För att få en extra boost kan du vira upp svallet i en klämma och låta det sitta i någon timma. Det finns till och med de nattmasquer som man kan sova med.

Balsam efter?
Sen tvistas det om om man behöver balsam när man använder inpackning och personligen säger jag: Självklart! En masque stänger ju inte ditt hårstrå helt eftersom den måste in och jobba därför anser jag alltid att man avslutar med ett balsam även om man då kan ta väldigt lite.

Är det viktigt vilken inpackning man använder?
Kom igen...
Allt du stoppar i håret ska vara specifikt framtaget för ditt hår så att du alltid har rätt balans. Ta inte första bästa du hittar hos ågon eller var extrapris på för det kommer antagligen inte hjälpa dig ett skit. Fråga mig om du är osäker på vad du behöver.

Så! Varje söndag = Inpackning = Yes!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar