onsdag 20 juni 2012

Semestertider betyder inte alltid att man är ledig. Väl hemma på Öland fick man se till så att familjen inte skämde ut vårt namn...


Äntligen några dagar hemma Öland! Jag ska bara känna den härliga doften, bada och sola.
Fast vänta nu...där står La familia och väntar spänt på att deras svabb ska bli tillfixat inför sommarens bravader. det är bara att öppna väskan och sätta i gång!

Först ut var min systerdotter Ebba på tre år som inte har något emot att bli klippt. Hon slänger mest av sig kläderna och vill att jag ska skynda mig på. (Sen att tålamodet räcker i 4.15 min är en en annan historia)
Det blev en städning med toppar toppar och lugg, glittersprej på det är en favorit. Nästa gång har jag lovat att ha med mig blå färg.

Världens duktigaste tjej!

Nummer två var syrran som vi färgade i en rödlila ton till hennes lockiga coola bobfrisyr. Foto kommer inom kort :)

Nummer tre och fyra var mammam och pappa som vi puttsade till inför semestern.








Det roliga med mitt jobb är att vart man än hamnar så behövs alltid en frisör. Har jag bara min lilla väska med grejer så fixar jag det mesta. Kanske ska man bli en kringresande frisör?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar